Privacy en decoratie folie wordt meestal gemonteerd uit esthetisch oogpunt maar ook om ongewenste inkijk te beperken.
De meest gemonteerde privacy folie is een matte glasfolie waardoor het glas lijkt alsof het gezandstraald is. Hierdoor is er totaal geen doorzicht mogelijk, als er goederen tegen het glas staan dan zullen die wel duidelijk zichtbaar zijn. Zodra de afstand tussen het glas en het achterliggende wat groter wordt zal het beeld vervagen totdat het niet meer zichtbaar is.
Een groot voordeel van matte glasfolie is de hoge lichtdoorlaat, de inkijk wordt dus geweerd maar het licht behouden.
Omdat matte privacy folie zeer weinig warmte absorbeert kan ook zonder problemen een ruit voor de helft voorzien worden van folie. Bij andere typen folie zou dit eventueel het glas kunnen beschadigen.

Dankzij de reflecterende eigenschappen van de bepaalde typen glasfolie kan er een effect van het een-zijdige zichtbaarheid bereikt worden. Het uitzicht door het glas aan de binnenkant blijft onbelemmerd terwijl de inkijk van buitenaf wordt volledig geëlimineerd. Dit effect werkt alleen gedurende de dag. Zodra de schermering invalt en men binnen het licht aan heeft, kijkt men makkelijk van buiten naar binnen. Men kijkt altijd naar het licht toe zonder problemen, vanaf de andere zijde is de inkijk bemoeilijkt.

Matte folie is ook leverbaar is vaste patronen van de fabriek uit. Dit zijn meestal lijn patronen of blokjes en dergelijke. Deze kosten effectieve oplossing wordt regelmatig gemonteerd op glazen scheidingswanden.

Matte privacy folie kan ook door middel van onze snij-plotter voorzien worden van logo’s, patronen of teksten. De uitgesneden oppervlakken zijn dan helder glas, de rest van het oppervlak is mat ( of andersom, het oppervlak helder glas en de uitgesneden oppervlakken voorzien van matte folie ).

Folie voorzien van een full color bedrukking kan op veel manieren gebruikt worden:

  • Full color logo’s en andere ontwerpen als reclame uitingen op gladde oppervlakken ( reclame borden, ruiten, auto’s, (garage-) deuren, etc. etc. )
  • Full color foto’s of ontwerpen op muren en wanden
  • Full color ontwerpen op one-way-vision, waardoor er nog makkelijk van binnen naar buiten gekeken kan worden en men aan de buitenzijde de reclame uiting of het ontwerp ziet.